תנופה לחינוך בקריית טבעון

הילדים והילדות של קריית טבעון הם דור העתיד

השקעה בחינוך היא השקעה לטווח ארוך במשאב החשוב ביותר עבור היישוב, החברה והמדינה.

על כן מערכת החינוך היישובית היא במרכז ובליבת העשייה שלנו

בחמש השנים הבאות נמשיך למנף את קריית החינוך שלנו שתהווה אבן שואבת להורי הישוב כולו וליישובי הסביבה. דרך חינוך ערכי יחד עם פדגוגיה חדשנית, מגוונת ופורצת דרך. 

טבעון חרטה על דגלה להוביל מהפכה בחינוך:

  • מערכת חינוך יישובית מגיל לידה ועד צבא!
  • למידה במרחבי החיים– היישוב כולו הופך בהדרגה למרחב למידה אחד גדול ותוסס, היוצא מגבולות קירות בית הספר והגן, ומונע על ידי שותפויות רחבות.
  • חינוך לערכים עומד בבסיס מערכת החינוך כולה- הפורמלית והבלתי פורמלית.
  • התפיסה החינוכית- פדגוגית של מוסדות החינוך בטבעון שמה את הילד במרכז ורואה אותו כשלם.
  • מערכת החינוך מפתחת פדגוגיה חדשנית ומגוונת הדוגלת בלמידה התנסותית, מבוססת מיומנויות ומותאמת אישית, ברוח המאה ה- 21.
  • אנו מעודדים ומשקיעים רבות בפיתוח גישה ותחום התמחות ייחודי לכל מסגרת חינוכית.
  • אנו משקיעים בתשתיות פיזיות ובפיתוח של סביבות ומרחבי למידה ולמידה חוץ כיתתית.
  • אנו פועלים בכדי לאפשר מגוון ומתן מענה חינוכי ביישוב לקהילות הורים רבות, לצרכים ולתפיסות מגוונות.
  • אנו מאמינים ופועלים בציר החינוך השלם– רואים את הילד.ה על פני רצף היום כולו, 24/7, ומחברים בין חינוך פורמלי ובלתי פורמלי.
תנופה לטבעון בראשות עידו גרינבלום

2018 - 2023
5 שנים של תנופה לבניית מערכת החינוך בטבעון

בקדנציה הנוכחית השקענו בבניית היסודות. הקמנו תשתית חינוכית, פדגוגית, דרך החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

השותפות החינוכית . אנו ממנפים את החינוך על ידי שותפויות בין מחלקות מועצה, גופי תרבות, חינוך, אקדמיה, הורים וקהילה לבין מערכת החינוך. בקדנציה הנוכחית פעלנו רבות כדי להגביר את שיתופי הפעולה, באמצעותם פיתחנו מענים ותוכניות חינוכיות וטיפוליות. זהו מנוע מרכזי וקריטי בהתפתחות קריית חינוך.

הנהגה חינוכית. מנהלות ומנהלי בתי הספר הם המנהיגים החינוכיים שלנו. עברנו תהליך התחדשות המנהיגות החינוכית בישוב, עם 4 מנהלות ומנהלים חדשים בבתי הספר שיצעידו, יחד עם המנהלים הוותיקים, את מערכת החינוך בטבעון קדימה.

הנהגות הורים. מסגרות החינוך מפתחות תחושת שייכות וקהילתיות בבתי הספר בעבודה מתמדת עם נציגויות וקהילת ההורים. אנו פועלים בשיתוף פעולה אדוק עם הנהגות ההורים, מעודדים הובלת יוזמות ופרוייקטים, ברמת המסגרת החינוכית וברמה היישובית, ומאמינים כי מעורבות ואקטיביות של הורים היא בסיס חשוב להובלת שינוי מיטבי. 

חינוך לערכים.

  • המערכת מובילה תהליכים משמעותיים ותוכניות רבות המפתחות מודעות, מעורבות ומנהיגות חברתית קהילתית, וסביבתית-אקולוגית, אמפתיה, רוח התנדבות, תרומה לקהילה ולחברה. פלורליזם ושיח מכבד מהווים גם הם ערך מוביל.
  • ילדים וילדות, נערים ונערות בכל הגילאים, שותפים למערך רחב של התנדבויות בקהילה, במסגרות החינוך הפורמליות והלא פורמליות ולוקחים חלק בפרויקטים התנדבותיים ובעשייה למען הקהילה. 
  • שיעור המתגייסים והמתגייסות בקריית טבעון, ומתוכם שיעור המתגייסים ליחידות קרביות, יחידות מובחרות ומסלולי קצונה הוא מהגבוהים בארץ. כך גם שיעור המתנדבים למכינות ושנות שירות.
  • בעזרת שיתוף פעולה בין גורמים רבים בתוך ומחוץ למערכת החינוך היישובית והארצית, הובלנו לפתיחת מסלול לימודים חדשני ברמת 5 יחל' בתיכון אורט- "המסלול למנהיגות חינוכית ושינוי חברתי"– מסלול זה נפתח ב- 8 בתי ספר מובילים בארץ בלבד. המסלול נועד להכשיר בוגרים אשר יאמינו בחינוך כבסיס ליצירת חברה מיטבית, ויהיו טעונים בידע, כישורים, גאווה מקצועית ורצון להנהיג ולהוביל תהליכים בוני חברה.

העלינו משמעותית השקעה פר תלמיד

חיזקנו ייחודיות בתי הספר היסודיים, מהלך שימשיך ויתעצם בחמש שנים הבאות.

יישמנו תוכניות לימוד בעלות אוריינטציה פדגוגית פורצת דרך המשלבת היבטים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים, חקר, יצירתיות והתנסות אקטיבית.

ישוב משלב – אנו מאמינים בשילוב ובמתן מענה עומק בנושא החינוך המיוחד. אחד הערכים המרכזיים אותם הובלנו ונמשיך להוביל הוא השילוב, הקבלה והתמיכה באחר. יצרנו פתרונות חינוכיים בתוך המערכות בנושא החינוך המיוחד. פתחנו את מטאוריה – מרכז עיסוק ופנאי לצעירות וצעירים מיוחדים. הקמנו את מועדון "סחלב" לילדים מיוחדים. קיימנו טיולי משפחות "בשביל טבעון" בהובלת רשת המתנסים ואת "חודש פברואר יוצא מהכלל" ובו פעילויות, סדנאות והרצאות.

הטמענו חינוך יער – הכשרנו צוותי חינוך מכלל בתי הספר להוראה ייחודית המתקיימת במרחבי הטבע. הפכנו את היער למשאב חינוכי המשתלב בתוכנית הלימודים השגרתית.

החינוך הבלתי פורמלי

לחינוך הבלתי פורמלי חשיבות עצומה עבור היישוב, עבור הילדים והילדות שלנו ועבור מערכת החינוך היישובית כולה. בקדנציה הקודמת עשינו מאמצים גדולים לפתח את יחידת הנוער שלנו, לתמוך ולחזק את תנועות הנוער, לייצר מענים לכל המגזרים (ברוכים הבאים ליישוב בני עקיבא), לייצר דלת פתוחה ושת"פ מיטיבי, ובעיקר לראות בתנועות הנוער, ביחידת הנוער ובגיל הנוער כשותפים מלאים לעשייה היישובית וכדור העתיד שלנו.

מייקרים – שילבנו את שיטת הלמידה הייחודית במערכת הלימודים, הצטיידנו ובנינו כיתות למידה ייעודיות.

כוורת טבעון – מודל עבודה רשתי שמטרתו להפוך את מערכת החינוך היישובית למנוע מרכזי ביצירת רשת של שיתופי פעולה, בתוך מערכת החינוך ובין מערכת החינוך לקהילה.

אקלים חברתי – יצרנו תכנית חברתית להגברת תחושת השייכות בקרב הילדים והנוער להפחתת בדידות וקושי חברתי.

פיתוח – שיפצנו את בתי הספר והגנים ושדרגנו מגרשים ואולמות ספורט, בעשרות פרויקטים בגני הילדים ובתי הספר בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון ₪.

הוספנו 17 הצללות במוסדות החינוך בישוב בהשקעה של 535,000 ₪.

הקמנו מרחבי למידה חדשים בבתי הספר ובגנים.

הקמנו פורום רשותי העוסק בצורה סדירה בנוער בסיכון.

פיתחנו יחידה לקידום נוער בתיכון אורט הנותנת מענה לנוער בסכנת נשירה.

יחידות הנוער והמחלקה לשירותים חברתיים קיימו פרויקטים ייחודיים, ביניהם: "מגיעות רחוק", רכיבת סוסים, "רואים אותך" בהם לקחו חלק עשרות בני נוער.

חיזקנו את מועצת התלמידים הבית ספרית.

תנופה לטבעון בראשות עידו גרינבלום

2024- 2028
החינוך בטבעון עולה מדרגה!

חינוך לערכים – החינוך בטבעון פועל לאורה של מגילת העצמאות ויפעל לקידום תוכניות חינוך לדמוקרטיה, שוויון, ליברליות, פלורליזם. חינוך ליהדות בדרכים מגוונות ומותאמות לאוכלוסיות השונות בטבעון.

טבעון כיישוב משלב – אנו מאמינים בשילוב ובמתן מענה עומק בנושא החינוך המיוחד. אחד הערכים המרכזיים אותם הובלנו ונמשיך להוביל הוא השילוב, הקבלה והתמיכה באחר. כיישוב וכמערכת נרצה לייצר פתרונות חינוכיים בתוך המערכות בנושא החינוך המיוחד, להמשיך ולייצר פתרונות עומק המשלבים בין תמיכה מערכתית, שיתוף הורים וילדים, ותוכנית כלל יישובית.

  • נמשיך לקדם ולפתח את התוכניות והמענים הקיימים.
  • נמשיך לפתח מענים ומסגרות למגוון של צרכים, מתוך תפיסה ומחויבות למענה בתוך הקהילה, למגוון רחב של צרכים ושונות.
  • נקים בחטיבה ובתיכון קמפוס חינוך מיוחד, למענה מיטבי לילדי החינוך המיוחד
  • נפעל להקמת בית ספר לחינוך מיוחד לילדים עם לקויות למידה מורכבות וקשיים רגשיים

החינוך הבלתי פורמלי- נמשיך להניף את הדגל של החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער גבוה ולמעלה. נמשיך לחזק ולהעצים את התנועות ולתת מקום לצמיחה והתעצמות. אנחנו תופסים את תחום הנוער ואת תחום תנועות הנוער כתחום דרמטי ביכולת שלנו לייצר קהילה, לחנך את הנוער להיות נוער פעיל, מעורב ואכפתי, ולהצמיח את מנהיגות המחר של מדינת ישראל.

  • בשוטף – נחפש ונעבוד על פתרונות ודרכים בכדי לחזק את העשייה השוטפת של תנועות הנוער, להוסיף חניכים ומעורבות, לחזק תקציבית ותמוך בעשייה.
  • בתחום התשתיות – נקדם מהלך אסטרטגי ליצירת בית מכבד לכל תנועות הנוער, בדגש על תנועת הצופים ו700 חניכיה.
  • הרצף בין הפורמלי והבלתי פורמלי – מערכות חזקות הן מערכות היודעות להסתכל על הילד/ה בתוך רצף, ולחבר בין המערכות הבלתי פורמליות לבין מערכת החינוך הפורמלית. בין שעות אחר הצהריים במסגרות השונות לבין שעות הבוקר בגנים ובבתי הספר. פעלנו ונפעל בכל הכוח בכדי לחזק את המערכות הבלתי פורמליות שלנו – תנועות הנוער הנפלאות, אגודות הספורט, הרשת הקהילתית, ועוד..

פדגוגיה ייחודית בגנים ובבתי הספר – נמשיך בתהליך הטמעת פדגוגיה חדשנית, ייחודית ואטרקטיבית, המתאימה ללומד/ת במאה ה-21, בגנים ובכל בתי הספר ביישוב.  נמשיך להרחיב את המגוון החינוכי והמענים להורים וילדים, באמצעות חידוד ופיתוח ייחודיות מובחנת של גנים ובתי הספר ביישוב. 

תהליך חדשני ייחודי כזה כבר החל בבית ספר נרקיסים ביער, בו לומדים בדרכי הוראה מגוונות, המעודדות חקר, סקרנות, גמישות מחשבתית והערכה עצמית. בשנה הבאה יצמח המהלך לשכבות נוספות בבית הספר ובנוסף יפתחו שני גני יער בהתאמה למהלך; גם בית הספר החדש בשכונת צל אורנים הינו ציבורי בעל פדגוגיה ייחודית חדשנית, פורצת דרך. במהלך השנים הקרובות יצטרפו למהלך שאר בתי הספר הציבוריים ביישוב. 

  • נמשיך להפעיל את התוכניות החינוכיות והחברתיות הקיימות ומערך ההתנדבויות ושיתופי הפעולה הקיימים בבתי הספר והגנים.
  • נפתח את מערכת הגנים ברוח הגן העתידי הדוגל בלמידה במרחבי החיים, יזמות ויצרנות, קהילה וביטוי אישי לילדים.
  • נמשיך להשקיע בפיתוח סביבות ומרחבי למידה וחידוש הציוד, בגנים ובבתי הספר
  • נמשיך בתהליכי הכשרה ופיתוח הון אנושי וקהילות לומדות- חינוך יער ומייקרס ונפתח תוכניות הכשרה חדשות.
  • בשנת תשפ"ה יפתחו שני גני חינוך יער ציבוריים בטבעון בנוסף, נרחיב את תוכנית חינוך יער בגני הילדים ביישוב.

נפתח תוכנית חינוכית בתחום משבר האקלים וחינוך בר קיימא, בדגש על תהליך הסברתי תומך להכנסת פחי מחזור כתומים ליישוב.

קידום פרויקט יישובי במצוינות טכנולוגית  – כחלק מהתאמת הפדגוגיה למאה ה-21, ניתן תנופה גם לידע הטכנולוגי. נשקיע בעוד כיתות מחשבים, נטמיע בהדרגה לימודי מחשב ותכנות כבר בבתי הספר היסודיים ונתמקד בתחום הטכנולוגי גם בחטיבה ובתיכון. 

נפתח תוכנית יישובית בכיתות א-ב, לאיתור ומניעה של עיכוב התפתחותי וקשיי למידה כבר מגיל צעיר. התוכנית תשלב קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק בתהליך ההכשרה של צוות מורות הגיל הרך ותקנה כלים לעבודה הוליסטית ותואמת גיל זה.

נמשיך להגדיל ההשקעה פר תלמיד – אנו נמשיך ולהגדיל באופן עקבי השקעה פר תלמיד, מתוך תפיסה האומרת שמערכת החינוך היא הנושא החשוב ביותר לעתיד היישוב.

שותפויות חינוכיות עם כל השחקנים במערכת החינוך היישובית. כולם שותפינו. נפעל ונחזק את הציר המחבר בין כלל השחקנים במערכת: חיזוק משמעותי בשותפות עם הנהגות ההורים, הנהלות המוסדות, המורים וגם התלמידים עצמם. אותו ציר מחבר באופן עמוק בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי במטרה לייצר סנכרון מלא בין כל מערכות החינוך ביישוב. 

נמשיך לחזק את ההנהגה החינוכית וההון האנושי במערכת החינוך בישוב – המורות, המנהלות, הגננות, הסייעות ועוד. אנו רואים בצוותי ההוראה ובראשם מנהלות ומנהלי בתי הספר והגנים כמובילי תהליכי שינוי וצמיחה פדגוגיים.

הנהגות הורים – נמשיך לפעול בשותפות עם הנהגות ההורים ונבנה פורום עבודה סדור של מחלקת החינוך עם ההנהגה היישובית.

המשך קידום מועצת תלמידים בית ספרית והקמת מועצת נוער יישובית.

נבחן מבנה ודרכי הלימוד בחטיבה והתיכון – בחינת פתרונות פדגוגיים ללימודים בחטיבה ובתיכון, דוגמת חיטוב מחדש – חזרה למבנה לימוד 8  שנתי ופתרונות פדגוגיים נוספים. 

הגיל הרך

  • נחזק את מעון היום הקיים (חומ"ד) ובהתאם לצורך
  • נקים מעון יום נוסף.
  • נקים מרכז התפתחותי לגיל הרך, שיעניק שירותים רחבים ומענים מקדם לידה ועד גיל 6, לילדים ולהורים. מרכז זה יעבוד בשיתוף עם טיפות חלב, קופות החולים וגורמי מקצוע נוספים. והוא יעסוק בתחומי איתור, אבחון וטיפול התפתחותי ורגשי, ויהווה מוקד הכשרה וליווי לצוותי החינוך והטיפול.
  • נפעל לתקצוב של משרד החינוך לתקן של פסיכולוגית התפתחותית תחת השירות הפסיכולוגי, שתתן מענה מטרום לידה ועד גיל 6.
  • ננגיש מידע להורים לגבי מסגרות גיל רך ברישוי ומענים רלוונטיים לגיל זה.

צהרונים – אנו נמצאים במהלך בניית תוכנית לשיבוץ יעיל ונכון יותר בצהרונים שתביא לוודאות גדולה יותר ומוקדם יותר של כמות הילדים בכל צהרון ותאפשר שיבוץ יעיל יותר ופתיחת צהרונים בגנים נוספים. בנוסף, נערוך סקר צהרונים בכדי להמשיך ולשפר את הצהרונים ביישוב. 

נפעל להקמת מרכז צעירים– שיהווה בית לגילאי 18 ועד 40, מרחב להתפתחות, ליווי, מענים למשפחות צעירות וחיזוק השייכות של שכבת הגיל הצעירה לטבעון

סוגיית הבטיחות בדרכים בכניסה והיציאה של התלמידים  מבתי הספר – ערכנו בדיקה בשיתוף הנהלות בתי הספר והנהגות ההורים במטרה לתת פתרונות בטיחות יעילים יותר, פתרונות בדרכים מגוונות כמו הסברה, אכיפה וביצוע שינויים תשתיתיים.

במהלך 2024 נתחיל בתכנון המבנה החדש של בית ספר נרקיסים ובנוסף, נצמיח ונפתח את בית הספר החדש בצל אורנים.

נגדיל השקעה ונפתח תוכניות העוסקות ברוח, מלאכות, אומנות ומבוססות בחירה.

נפעל להרחבת הפעילות של החווה החקלאית, שדרוג התשתיות, וביסוסה כמרחב יישובי ללימודי חקלאות וסביבה.

רצפים בחינוך

  • נמשיך ללוות את המעבר בין מסגרות חינוכיות ושלבי הגיל.
  • נבחן מחדש את תוכנית המעברים בין שלבי החינוך ונפתח תוכנית מגילאי לידה ועד הצבא, לחינוך הרגיל והמיוחד.

נפתח מרכז למידה יישובי

  • המרכז יהווה מרחב להוראה מותאמת והקניית אסטרטגיות למידה במחיר מסובסד.
  • צוות המרכז יפתח הכשרות וייתן שירותי ליווי לצוותים חינוכיים, בגנים ובבתי הספר. הליווי יתמקד בבניית תוכניות אישיות מיטביות לילדים המגלים קשיי למידה ותפקוד, לטובת שילוב מטיבי בחינוך הרגיל.

תחום הטיפול בפרט

  • נמשיך את הקיים ונגדיל משאבים לטיפול בתחום הפרט במערכת החינוך
  • נצעד קדימה שלב נוסף בבניית שירות פסיכולוגי משלים מסובסד, הפועל בשעות אחר הצהרים.
  • נמשיך בפיתוח מודלים טיפוליים ומענים מערכתיים לסוגיות פרט, בהלימה למציאות המשתנה תדיר.
Scroll to Top