תנופה בחינוך

חינוך איכותי לילדי טבעון

החינוך בטבעון הוא אחד הדגלים המשמעותיים ביותר שלנו במערכת הבחירות הזאת. דרך החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי נבנית קהילה, נוצרות היכרויות, ונבנה העתיד של היישוב. תשומת לב גדולה ומשאבים אדירים ניתן לתחום החינוך , מתוך רצון לתת תנופה משמעותית למערכת החינוך היישובית וליצור בקרית טבעון מערכת חינוכית שהיא הטובה ביותר בישראל. שילוב בין מצוינות, הישגיות, ערכיות, ותפיסות של שילוב וקבלת האחר על כל גווניו.

חשוב לאמור,  החינוך ביישוב  הוא טוב. יש לו הישגים רבים, ובו בזמן הוא צריך להמשיך ולהתפתח , ולתת מענה מעודכן לצרכי התלמידים ומשפחותיהם. הרצון שלנו הוא לייצר בניה לעתיד, חיזוק משמעותי למערכת  הפורמאלית והבלתי פורמאלית. מערכת החינוך  צריכה לתת מענה איכותי למגוון רצונות וצרכים. לא לכל משפחה מתאימה אותה תפיסה חינוכית ועלינו ליצור בתוך המערכת  מסגרות ייחודיות המתאימות לצרכים הספציפיים שלהן ולכישורי ילדיהן.

לרשות מקומית יש מספר כלים ותפיסות משמעותיות ליצירת חיזוק ותנופה בתוך המערכת שלה ובהם נשתמש:

הכלי הראשון והחשוב ביותר הוא הגדלת ההשקעה לתלמיד, אותה אנחנו נשאף להמשיך ולהגדיל באופן עקבי, מתוך תפיסה האומרת שמערכת החינוך היא הנושא החשוב ביותר לעתיד היישוב. כתפיסה,

אנחנו רוצים לחיות ביישוב שמהווה אבן שואבת למשפחות צעירות, ומבטיח להן שילוב בין קהילה חזקה, צביון ייחודי של יישוב יפהפה, ומערכת חינוך מצוינת בשני היבטים משולבים – חינוך ערכי ומצוינות לימודית פדגוגית. מערכת החינוך שאנחנו שואפים לה, צריכה לחזק את הרצף החינוכי ולייצר מעטפת למשפחות הצעירות.

מאחר ותקציב הרשות מוגבל, חשוב להביא משאבים מבחוץ וליצור מיזמים , שת"פים ואיגום משאבים, בדומה לתהליכים שהובלתי בקרן בלומברג מול משרדי הממשלה.

הכלי השני עבורנו – יצירת שיתופי פעולה רחבים ככל האפשר. במערכת החינוך הישובית שחקנים רבים. כולם הם שותפינו ועם כולם אנחנו רוצים לפעול יחד בסינרגיה ומתוך הבנות משותפות. נפעל ונחזק את הציר המחבר בין כלל השחקנים במערכת: הנהגות ההורים , הנהלות המוסדות, המורים וגם התלמידים עצמם. אותו ציר מחבר באופן עמוק בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי במטרה לייצר סנכרון מלא בין כל מערכות החינוך ביישוב.

הכלי השלישי –  חיזוק הכוחות הפועלים בשטח – המורים, המנהלים, הגננות, הסייעות ועוד. בכל רשות שבדקנו, כל בי"ס שעבר תהליכי שינוי והצמחה פדגוגיים – אנשי המקצוע והמחנכים היו השותפים חשובים ביותר. בטבעון ישנם צוותי הוראה חזקים בכל הגילאים – החל מהגנים דרך היסודיים ועד לחטיבות העליונות. נדע לפעול איתם יחד, להעצים לחזק ולבנות שותפות.

נגענו בכלים מרכזיים שקיימים לרשות, עכשיו אני רוצה לגעת במהלכים המרכזיים אותם אנחנו מתכננים לקדם:

המהלך הראשון  –  יצירת בירור מעמיק עם ההורים, המחנכים והנהלות היסודיים והגנים שבאמצעותו נבחן כיצד מגשרים על הפער בין רצון ההורים בחינוך אטרקטיבי לבין התכניות הקיימות בבתי הספר. לאחר הבירור, ניתן דחיפה אקטיבית ומשמעותית להכנסת פדגוגיה חדשנית, ייחודית ואטרקטיבית, היודעת לתת מענה חינוכי מותאם לשנת 2018, בדומה לביה"ס המשחקי בשכונת עין הים בחיפה, משעולים בעתלית, פיכמן בחיפה ועוד. מדובר במהלך ארוך ומורכב אשר נקדם במשותף עם ההורים , הנהלות המוסדות, מחלקת החינוך ועוד. 

המהלך השני – מחשבה על מהלך חיטוב מחדש. כל אנשי המקצוע אתם התייעצנו, כולל מנכ"ל רשת אורט שכתב בנושא , ממליצים על חזרה למבנה לימוד 8  שנתי. יש בכך הגיון חינוכי, יש בכך יכולת לתת תחרות לביה"ס באזור, יש כאן פוטנציאל תשתיתי חשוב, וזה מהלך נכון מהותית. יחד עם זאת, ההחלטה תתקבל בהסכמה לאחר דיון חינוכי וארגוני עם כל הנוגעים בדבר.

המהלך השלישי – הכרזה על היישוב כיישוב משלב וקידום תפיסה המאמינה בשילוב ובמתן מענה עומק בנושא החינוך המיוחד. אחד הערכים המרכזיים אותם נרצה להוביל הוא השילוב, הקבלה והתמיכה באחר. כיישוב וכמערכת נרצה לייצר פתרונות חינוכיים בתוך המערכות בנושא החינוך המיוחד, שיהוו דוגמא כלל ישראלית לאיך יישוב יודע לקחת נושא מאתגר ומורכב, ולייצר בתוכו פתרונות עומק המשלבים בין תמיכה מערכתית, שיתוף הורים וילדים, ותכנית כלל יישובית.

 המהלך הרביעי  – רצון ליצירת מענה חינוכי לכל ילדי היישוב בתוך היישוב . לדוגמא –  תיכון שקד עם מעל 150 תלמידיו  נמצא היום תחת מועצה אזורית זבולון .  כאמירה עקרונית  אנחנו שואפים שכל תלמידי היישוב ילמדו כאן, ובהתאם אנחנו צריכים להציע תשתיות פיזיות ופדגוגיות אשר ימשכו את כלל התלמידים ללמוד ביישוב. זה נכון ערכית מהותית ותקציבית, מחזק את החיבור בין התלמידים, ויוצר קהילה.

 המהלך החמישי –יצירת מנהלת הורים , גוף שיוביל תפיסה הוליסטית רחבה של מעטפת למשפחות הצעירות, אשר עיקריה הם רצף חינוכי, והבנה שהמענה שהמשפחות צעירות צריכות לקבל צריך להיות מגיל ינקות ועד סיום תיכון ומהבוקר ועד אחר הצהריים.

תנופה לטבעון

תומכים בעידו

צרו קשר עם עידו